Erasmus+ KA1 Projesi 2016-1-TR01-KA102-029623 Chemstand Projesi
Erasmus+ KA1 Projesi 2016-1-TR01-KA102-029623 Chemstand Projesi
Biz bu projemizde, ülke kimya sektörünün aradığı nitelikte ve donanımda kimya teknisyenleri yetiştirmek için Avrupa Birliği ülkelerinden Belçika ve Avusturya´daki mesleki eğitim kalite standartlarını öğrenmek ve öğrendiklerimizi okulumuzda kendi öğrencilerimize tatbik etmek istiyoruz. Çarpan etkisi ile diğer meslek lisesi kimya teknolojisi öğretmenlerinin de olumlu etkilenmesini bekliyoruz
Erasmus+ KA1 Projesi 2016-1-TR01-KA102-029623 Chemstand Projesi
Bu proje, şu sorunlardan yola çıkılarak yazıldı.
1.Ülkemizdeki kimya teknisyenliği mesleki eğitimi, AB ile aynı kalite standartlarında değil
2.Donanımlı teknisyenlerin yetişmesi için öncelikle Türk eğitmenlerin mesleki yeterliliklerini artırması gerekli
3.Ulusal kalkınma hamlemize insan kaynakları nezdinde katkı sağlamak zorundayız
4.Yetiştirdiğimiz kimya teknisyenleri, acaba AB iş gücü piyasasında aranan elemanlar olabilecekler mi?
Biz bu projemizde, ülke kimya sektörünün aradığı nitelikte ve donanımda kimya teknisyenleri yetiştirmek için Avrupa Birliği ülkelerinden Belçika ve Avusturya´daki mesleki eğitim kalite standartlarını öğrenmek ve öğrendiklerimizi okulumuzda kendi öğrencilerimize tatbik etmek istiyoruz. Çarpan etkisi ile diğer meslek lisesi kimya teknolojisi öğretmenlerinin de olumlu etkilenmesini bekliyoruz.
Projemizin özel hedefi:
1.Kimya teknisyenliği mesleki eğitiminde Avrupa Birliği mesleki kalite standartlarının neler olduğunu yerinde görmek
2.Bu standartların kullanılabilirliğini öğrenmek
3.AB ile üyelik sürecindeki ülkemizin mesleki eğitim noktasında yaşayacağı sorunların çözümüne, öğrendiklerimizle katkı sağlamak
4.Kimya sektörünün aradığı nitelikte teknisyeni daha iyi nasıl yetiştiririz? Sorusunun cevabını bulmuş olarak ülkemize dönmek
5.İşi işte öğrenme ve aktif çalışma yöntemi ile kalite standartlarını oturtmuş AB örneğini okulumuzda kullanmak
6.Mentorluk yönteminin öğrenci mesleki gelişimine faydalarını öğrenmek
7.Mentorluk yöntemini okulumuzda kullanmak.
Projemizin genel hedefi:
1. Katılımcıların bu alanda uzmanlaşmalarına ve öğrencilerini Avrupa düzeyinde yetiştirmelerine katkı sağlayacak donanıma ulaştırmak
2. Proje sonucunda oluşturulacak eğitim dokümanını, kaynak olarak MEB´e önermek.
3. Proje ile kimya teknisyenliği mesleki eğitimi alanında hem bir kalite standartları prosedürü hem de alanla ile ilgili literatür oluşturmak.
Katılımcılar;
- En az bir yıllık öğretmenlik tecrübesine sahip,
- Yeni eğitim modülleri oluşturulmasına katılmış,
- Öğrenmeye açık,
- AB mevzuatını öğrenmeye istekli,
- Paylaşımcı,
- Ekip çalışmasına yatkın,
- Eğitim kaynaklarını etkili ve verimli kullanan,
- Sürekli değişimi göz önünde bulunduran,
- İş yapmaya istekli, sorumluluktan kaçmayan,
- Öğrendiklerini öğrencileri ve çevresi ile paylaşmaya istekli kişilerdir.
Keza, öğrencilerimiz de bu profilde gençlerdir.
Hareketlilik 2 akışta gerçekleştirilecektir. Hareketlilik faaliyeti;
Birinci akış, BELÇİKA - Stad Antwerpen belediyesine (12 kişi) 04.03.2016-13.03.2016 tarihleri arasında,
İkinci akış, AVUSTURYA – Bit Schulungscenter (Bit-group) (Viyana - Graz) Meslek Lisesine (15+2 kişi) 18.03.2017-03.04.2017 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.
Belçika´daki ev sahibi ortağımız, kimya teknisyenliği mesleki eğitimi ile ilgili olarak çeşitli meslek lisesi ve firmalarda
1.Kalite standartları prosedürlerini
2.Staj uygulamalarını
3.Laboratuvar uygulamalarını
4.Proseslerde kalite standartlarına erişim yöntem ve tekniklerini
5.Mentorluk ve bunun mesleki eğitim öğrenicilerinin yetişmesine olan katkıları gibi konularda katılımcılarımıza 8 günlük eğitim programı uygulayacaklardır.
Avusturya´daki mesleki okullarda, 15 mesleki eğitim öğrencisine 15 gün staj programı uygulanacaktır.
1.Analitik kimya laboratuvarı
2.Organik kimya laboratuvarı
3.NMR laboratuvarında (End.Nicel ve Enst.Analiz lab.) staj eğitimi almaları sağlanacaktır.
Teorik bilgilendirmenin akabinde laboratuvarda aktif çalışma yaptırılacaktır.
1.Sentetik boya
2.Polimer
3.Şeker ve glukoz sentezi
4.Alkollerin dehidrasyonu işlemlerini bu firmanın fabrikasında uygulamalı olarak öğreneceklerdir. Check-list yöntemi ile Mantıksal Çerçeve Matrisi (LOGICAL FRAMEWORK) uygulanarak, öğrenmelerin kalitesi ölçülecek.
Öğrenciler bu süre içinde en az 3 gün çeşitli firmalarda staj yapacaklar.
Metotlar:
1.Aktif öğrenme
2.İşbaşı eğitim, uygulama yapma, yaparak öğrenme
3.Sektör beklenti analizini çıkarma (İç ve dış değerlendirme prosedürlerini kullanma)
4.Veri toplama ve optimum kullanma
Sonuçta:
Bu proje sayesinde kimya teknisyenliği mesleki eğitiminde AB kalite standartlarını, bu standartların ekonomiye dolaylı; personel gelişimine doğrudan etkilerini öğrenecek; bu öğrendiklerimizle daha nitelikli kimya teknisyenlerinin yetişmesi için stratejiler geliştireceğiz. Öğrenciler, kimyanın değişik alanlarında(gıda, farmakoloji, boya, polimer) faaliyet gösteren işletmelerin kendi kalite standartları ile kimya teknolojisi ve alt disiplinleri (proses) konularında eğitim alacaklardır. Bu eğitim ile yetişen kimya teknisyenleri, ülkemizin kimya sanayi kolunda var olan pozisyonunu bir üst seviyeye çıkaracak mesleki bilgi ve donanıma sahip olacaklardır.